CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Photobucket
Photobucket
Photobucket"

Rabu, 14 Disember 2011

jangan persendakan agamaku !


artikel ini ana kongsi kepada sahabat2 semua . jdkn iktibar :)


Assalamualaikum, salam sejahtera sahabat ain sekalian.

Sudah sebulan lebih ain berniqab.Alhamdulillah, sepanjang bulan lalu ain gembira dengan niat ain ini.Perasaan tenang sentiasa wujud dalam diri ini berbanding dulu.

Namun bukan mudah untuk ain yang mempunyai gelaran mualaf/muslim revert yang berbangsa Cina untuk berniqab.Ujian yang paling kuat sudah semestinya daripada kedua-dua ibu bapa ain sendiri.Semenjak mereka mendapat tahu ain berniqab, tidak pernah sekali mereka izinkan ain untuk berjumpa.

Hanya panggilan telefon sahaja dapatlah ain mendengar suara mereka.Ain dilarang sekeras-kerasnya agar tidak berniqab.Ain terangkan pada mereka bahawa ain masih boleh membuka wajah di hadapan mereka selagi mana tidak mengganggu.Baru kini ain rasai perasaan bagaimana mualaf yang lain yang selalu kita dengari dibuang keluarga.Baru kini ain faham bagaimana perasaan mereka.Malah, keluarga ain sendiri turut berkata demikian.

Betapa sedih dan peritnya hati ini, hanya pada Allah tempat ain mengadu.Berdosakah ain berniqab, sedangkan ain telah diberikan petunjuk oleh Allah? Berdosakah ain andai dengan beraninya berkata Allah telah tunjukkan ain melalui mimpi untuk berniqab? Berdosakah ain meneruskan keinginan hati setelah mendapat petunjuk daripada Ilahi? Berdosakah ain kerana tidak mengikut perintah ibu bapa yang telah membesarkan ain selama ini? Berdosakah ain kerana telah menyakiti hati mereka? 

Ada yang menasihatkan agar ain tidak berpurdah demi menjaga hubungan dengan ibu bapa ain.Ada yang berkata ain tak perlu berniqab jika ibu bapa ain tidak suka.

Tapi bukan itu ain inginkan.Ain harapkan mereka yang berkata itu sama-sama memberikan sokongan dan sama-sama membantu ain untuk berbincang dengan ibu bapa ain dengan berhemah.Terus terang ain katakan ain menjadi tidak tentu arah apabila hasrat ain untuk berniqab dahulunya dilengahkan.

Dan kerana itulah ain segerakan niat ain berniqab setelah mendapat petunjuk daripada Allah.Bukannya untuk menunjuk-nunjuk, kerana niat ain pada Allah semata-mata.

Tiada jawapan yang dapat ain berikan pada persoalan ini.Hanya pada Allah ain berserah di atas segala ketentuanNYA.Apa yang pasti, ain tetap tegas dengan niat ain untuk berniqab selagi mana umur diberikan oleh Allah SWT.

Untuk ibu bapa ain pula, selagi mana mereka berkeras, selagi itu ain akan terus berusaha mendekati mereka sama ada mereka suka atau tidak.Mereka tetap ibu bapa ain walaupun kehadiran ain kini tidak dapat diterima seperti dahulu.

I am muslim women.I have the right to choose what I believe.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...